top of page

Kurum dhe Sokolaj lëvizin çantat me para për të mbyllur dosjen trafikut. Pse nuk arrestohen motrat Pameti dhe Lindita Kikino? Aktiviteti i grupit kriminal

Me rënien e zhurmës dhe zhvendosjes së vëmendjes tek ngjarje të tjera, gërshetimi mafioz Kurum-Sokolaj ka nisur lëvizjet për të devijuar hetimet dhe shpëtuar nga arrestimi i motrave Pameti dhe Lindita Kikino, tre gratë që kanë marrë përsipër trafikimin e mbetjeve toksike.

Ashtu si në të kalurën, Kurum ka nisur të lëvizë çantat me para për të sfumuar dhe tejkaluar skandalin e trafikut të mbetjeve toksike me sa më pak pasoja penale. Krahas shantazhit mafioz ndaj qeverisë me falimentim të provokuar, Kurum ka rrethuar me sekserë Prokurorinë e Durrësit dhe mediat.

Në veprim, bashkë me Kurum, është hedhur edhe kompania Sokolaj, e cila ka mundësuar trafikimin e mbetjeve toksike.

Përmes ndërhyrjeve të paligjshme dhe korruptimit, Kurum dhe Sokolaj synojnë devijimin e hetimeve nga rastet e tjera të trafikimit të mbetjeve si dhe lehtësimin e pozitave për kapjen e dy anijeve me 102 kontenierë me mbetje të rrezikshme toksike.

A do arrijnë Kurum dhe Sokolaj t’i shpëtojnë drejtësisë?

Prapaskena mëson se po përgatitet një dosje, e cila do të referohet në SPAK, ku do të kërkohet hetimi i Kurum dhe Sokolaj si grup i strukturuar kriminal.

Vetëm SPAK mund t’i japë përgjigjen e duhur ligjore këtij grupi kriminal.

Grupi kriminal Kurum-Sokolaj

Në 4 korrik 2024 dy anijet “Compton” dhe “Candor”, të ngarkuara me 102 kontenierë me mbetje të rrezikshme toksike, u nisën nga porti i Durrësit për në Tajlandë.

Operacioni i ngarkimit të tyre drejtohej nga dy gra të reja rreth të dyzetave, Gjovana dhe Olizana.

Ngarkimin e mbetjeve nëpër anije dhe sigurimin e gjithë lëvizjes së mallit e bënin vëllezërit dhe kushërinjtë e tyre, Armando, Frangu, Andrea, etj., një grup i ngushtë burrash, të gjithë të një linje gjaku.

Kol dhe Age Pemati nga Iballa e Pukës lindën shumë fëmijë, por më të shkathët u bënë dy vajzat e tyre.

Gjovana u martua me pinjollin e familjes së Gjelosh Sokolajt nga e njëjta zonë, të persekutuar nga regjimi komunist dhe të arratisur herët në ish-Jugosllavi.

Doni Sokolaj, i lindur në Rijeka të Kroacisë u martua me Gjovanën me të cilën kanë dy fëmijë.

Mundësia për biznesin e “mbetjeve” filloi të ravijëzohej në minierat e rrethit të Pukës në bisedat me turqit, njohja me Serdar Can Hakliol, takimet në Rijeka me bisnesmenë dhe më pas shtrirja e një linje trafiku ndërkombëtar që u pikas së fundmi nga organizata “Basel Action Network”.

Gjovana dhe Doni Sokolaj, burrë e grua, luajtën me shtetësinë kroate që është vend e BE-së dhe atë shqiptare.

Krijuan dy kompani: “GSS Mineral DOO” në Kroaci dhe “Sokolaj shpk” në Shqipëri.

Prokuroria e Durrësit përvç kontrabandës me mbetjet ka nisur edhe një hetim pasuror për “kroaten” Gjovana (Pemati) Sokolaj, duke qenë se ajo drejton dy shoqëri në dy shtete të cilat bënin transaksione me njëra-tjetrën, ku administratorja shfaqej një herë kroate dhe një herë shqiptare.Në maj 2013 del në skenë turku Serdar Can Hakliol, i cili i futi motrat Pemati në rrugën e trafikimit të mineraleve nga minierat e Pukës dhe Bulqizës dhe më pas tek bashkëpunimi me “Kurum”.Gjovana dhe Olizana u zhvendosën në Durrës, aty krijuan rezidencën dhe më pas një perandori të padukshme të trafikut ndërkombëtar të mbetjeve toksike.

Linja Kroaci-Durrës, nëpërmjet GSS Mineral DOO-Sokolaj, ka funksionuar për së paku 5 vitet e fundit. Procesi i blerjes së mbetjeve nga “Kurum”, transporti dhe kalimi në port, bëhej i gjithë nga burrat e familjes Pemati, të komanduar nga dy motrat Gjovana dhe Olizana.

Olizana Pemati, në vitin 2020 futet edhe në strukturat e ASHK Kavajë, me qëllim sistemimin nga brenda të transaksioneve me pronat që dy motrat do fitonin nga biznesi fitimprurës i “mbetjeve”.

Duke u futur thellë në botën e trafikut të mbetjeve, me pasjen në dorë të lidhjes së marrëveshjeve dhe kontratave me kontrabandistët ndërkombëtarë, motrat Pemati filluan të komandojnë një lojë shumë më të madhe se sa fillesat e një biznesi të thjeshtë me “goma makinash”.

Në kulmin e hetimeve dhe vëmendjes ndërkombëtare për atë që do të ndodhë me dy anijet në Tajlandë, motrat Pemati krijojnë më 26 gusht kompaninë “GG & OV” me NIPT M42026502M.

Lehtësia që të ofron legjislacioni shqiptar për regjistrimin e kompanive bën që Olizana Pemati, vetëm me 100 mijë lekë të vjetra të krijojë një kompani për “grumbullim, depozitim të mineraleve të kromit, bakrit dhe transportit tek të tretët me logjistikë” vetëm me 100 euro, ndërkohë që synimi është fitimi i 100 milion eurove.

Në këtë kohë me rrezik të plotë nga hetimet kombëtare dhe ndërkombëtare, motrat Pemati ndërmarrin një aventurë për të hapur një shoqëri të re për të vazhduar kontratat dhe trafikun e vjetër, meqenëse kompania “Sokolaj shpk” është bllokuar nga hetimet.

Lëvizja me “GG & OV Shpk” duket si një lëvizje e detyruar e dy “mbretëreshave” pukiane të trafikut të mbetjeve toksike.Kush po i detyron?Mafia KurumHatice Melek Kürüm është pronarja në letra e Kurum, ndërsa e besuara e saj si administratore është Lindita Kikino. Dora e punëve të zeza te Kurum konsiderohet edhe Erdal Demir.Dy anijet me mbetjet toksike janë në pronësi të kompanisë Maersk. Por, transporti i mbetjeve toksike të Kurum bëhet zakonisht nga kompania Sokolaj, me pronare në letra zonjën Gjovana Sokolaj.

Pluhuri i furrës është një produkt mbetjesh i rrezikshëm që zakonisht vjen nga riciklimi i skrapit të çelikut dhe përmban okside metalike toksike si kadmiumi dhe kromi, që janë të dëmshëm për shëndetin dhe mjedisin.

Ky lloj pluhuri kërkon trajtim të kushtueshëm, ndërsa Tajlanda vitet e fundit është parë si një venddepozitimi të ngarkesave të ngjashme nga shumë vende më të zhvilluara.

Kompania e transportit Maersk ka thënë se nuk ishte në dijeni se çfarë ngarkëse kishin brenda kontenierëve në Durrës.

As qeveria tajlandeze nuk ishte informuar për llojin ngarkesën që mbartnin dy anijet. Sapo u njoftuan, autoritetet tajlandeze ndaluan futjen e anijeve.

Ka dyshime të forta se zhdukja e mbetjeve është planifikuar në bashkëpunim nga kompania Kurum dhe kompania Sokolaj, ndoshta në bashkëpunim me kompaninë Maersk.

Dy anijet e ngarkuara me mbetje të dëmshme, janë ngarkuar njëra me 60 kontenierë, tjetra me 40 kontenierë. Anija që udhëheq quhet Maersk Campton dhe ishte e ngarkuar me 40 kontenierë.

Ajo mbërriti e para në Singapor dhe i shkarkoi kontenierët në datën 18 gusht.

40 kontenierët do të ngarkohen në anijen me emrin MARIA SAVERA që do t’i transportojë drejt Italisë. Më pas një anije tjetër do t’i kthejë në Durrës.

Anija e dytë me 60 kontenierë, e quajtur Maersk CANDOR ka rezultuar jashtë radarëve që nga data 9 Gusht, një kohë relativisht e gjatë dhe pritet të mbërrijë në Singapor në datën 24 Gusht.

Llogaritet që të dyja anijet të jenë në fund të shtatorit në vendin e origjinës, pra në Shqipëri.

Kush e zbuloi skandalin?

Sinjali i parë për transportin e mbetjeve të dëmshme drejt Tajlandës e dha Basel Action Netëork (Rrjeti i ndërveprimit të Baselit) një organizatë me bazë në Shtetet e Bashkuara të Amerikës.Qëllimi i organizatës është pikërisht zbulimi i operacioneve të tilla, si ai që ka nisur nga Shqipëria, ku kompanitë e mëdha depozitojnë mbetjet e dëmshme në vende të pazhvilluara.

Rrjeti i ndërveprimit të Baselit thotë se synon t’i japë fund tregtisë toksike, pasi Tajlanda dhe vendet e tjera të Azisë Juglindore kanë parë një fluks mbeturinash nga vendet e zhvilluara, nga plastika e ndotur deri te mbetjet industriale dhe elektronike.

Skandali nuk mbaron me kaq

Kjo nuk është ngarkesa e parë me mbetje të dëmshme që del nga Shqipëria dhe refuzohet nga një vend tjetër. Janë 115 kontenierë të tjerë që kanë dalë nga Porti i Durrësit dhe janë braktisur në Kinë.

Ishte Kapitali.al që raportoi sot se kjo ngarkesë e dytë është nisur në prill të këtij viti nga Shqipëria drejt Kinës dhe përmban 115 kontenierë me mbetje toksike.

Ngarkesa mbahet e bllokuar në Portin e Nanshas në Guangzhu të Kinë.

Në një letër që Rrjeti i Ndërveprimit të Baselit i ka dërguar autoriteteve portuale të Singaporit kërkohet analizimi i menjëhershëm i materialeve që kanë anijet e nisura nga Shqipëria, në mënyrë që të ketë prova të pakontestueshme për aktivitetin e paligjshëm.

Po ashtu, Rrjeti i Baselit kërkon që edhe 115 kontenierët e bllokuar në Kinë të kthehen menjëherë në Shqipëri, ashtu siç po veprohet me 100 kontenierët e parë.Duke u njohur me përmasat e skandalit, mbetet për t’u parë cili do të jetë qëndrimi i qeverisë shqiptare.

A do të ndëshkohen kompanitë private për mostrajtimin e mbetjeve, apo eleminimi i tyre do të bëhet në dëm të ambjentit dhe qytetarëve shqiptarë?

Kurum aktivitet mafioz si Bankers

Kompania më e madhe e hekurit në Turqi, ‘Kurum Demir’ ka fshehur procedurat e falimentimit, duke u përfshirë në një skandal të madh financiar ndërkombëtar dhe tjetërsim të paligjshëm të aseteve për t’i shpëtuar sekuestrimit.

Pjesë e këtij skandali ishte edhe dega në Shqipëri, “Kurum International SHA’, që vijon falsifikimet, mashtrimet dhe aferat, ashtu si “Bankers Petroleum”.

Për llogari të mashtrimit të kompanisë mëmë në Turqi, ‘Kurum’ në Shqipëri ka mashtruar me bilance të rreme 5 banka të nivelit të dytë në vendin tonë, duke u marrë 210 milionë euro kredi.

Ndërkaq, publikimi i listës së pagave dy vite më parë tregoi rrogat marramendëse që drejtuesit e këtyre dy kompanive grabitqare i kanë vendosur vetes.

Tek Kurum, vetëm një këshilltar e ka pagën 8 mijë USD në muaj, edhe pse Turqia nuk shquhet për paga të larta, por në Shqipëri kanë gjetur shesh për të bërë përshesh nën pushtetin e Edi Ramës.

Ndërsa ka marrë 210 milionë euro kredi për llogari të mashtrimit të madh të Kurum në Turqi, Kurum në Shqipëri, ndan superpaga dhe noton në paratë që nxjerrë në Shqipëri.

Shpërthimet te Kurum

Disa incidente tê rënda, për shkak të mosrespektimit të kushteve të punës, kanë ndodhur herë pas here në mjediset e kompanisë problematike Kurum, e cila është përpjekur të fshehë ngjarjen, për shkak të mundësisë së pasojave ligjore.

Në vitin 2022 ka shpërthyer një bombol oksigjeni pranë furrave të shkrirjes së çelikut, ku për rrjedhojë ka mbetur i plagosur rëndë një punonjës.

Punonjësi është dërguar me urgjencë në një spital privat, ndërsa përfaqësuesit e kompanisë kanë marrë masa që ngjarja të mbetej e fshehtë.

Në shkurt të vitit 2021, një bombol gazi ka shpërthyer tek furrat e Kurum. Edhe në këtë rast, dyshohet se kompania ka fshehur pasojat e shpërthimit tek punonjësit.

Në korrik të vitit 2020, në zonën e ish-kombinatit metalurgjik në Elbasan, që administrohet nga kompania turke Kurum, në repartin e oksigjenit, u shënua një shpërthim i fuqishëm, ku për pasojë u plagosën disa punonjës, 3 prej në gjendje të rëndë (Qemal Mullahu, 61-vjeç, Eduard dhe Osman Bendaj, 42 dhe 69 vjeç, babë e bir).

Më parë, një tjetër shpërthim i fuqishëm ka ndodhur në furrën e shkrirjes së Uzinës së Çelikut te ish-Metalurgjiku, ku u dogj punonjësi Hyqmet Doka.

Nga shpërthimi i llavës, thuajse në 90 për qind e trupit të punonjësit u dogj.

Në një rast tjetër, nga një incident i rëndë, një punonjës ka humbur gishtat.

Dyshime të forta ka se shumë incidente të tjera kanë ndodhur, por nuk janë marrë vesh kurrë.

Skema mashtrimi

Në vitin 2017, u arrestuan dy ish-drejtues të lartë të kompanisë “Kurum International”, të dyshuar se kanë krijuar një skemë mashtruese me rimbursimin e Tatimit mbi Vlerën e Shtuar (TVSH), me dëm ekonomik ndaj shtetit në vlerën rreth 1.5 milionë dollarë.

Gjithashtu, me kërkesë të Prokurorisë së Elbasanit, gjykata vendosi sekuestro mbi llogaritë bankare të kompanisë Kurum.

Ish-administratori i kompanisë “Kurum”, Koray Zeytinoglu dhe ish-Drejtori i Skrapit, Yucel Aksu dyshohet se, nëpërmjet faturave fiktive, kanë deklaruar se kanë kryer aktivitet shit-blerje në vitin 2011 me disa kompani të tjera, të regjistruara në qytetin e Laçit.

Në bazë të dyshimeve të arsyeshme, mbështetur në prova, Prokuroria kërkoi nga gjykata caktimin e masës “arrest me burg” për këta dy shtetas, e cila u pranua nga ana e gjykatës.


bottom of page